Tuesday, February 16, 2010

tak semua orang 'green'..

Hukum dunia
Tak semua orang green..
Malah kita ini berwarna-warni..
~
~
~
Kau hitam kat situ..
Kau putih kat sini..
Kau green kat dia
Kau biru belakang dia..
~
~
~
~
Segala kisah hidup kita adalah satu cerita..
Cerita yang penuh warna..
Sebab dah memang jelas kita semua tak jujur..
Kepercayaan kita tak sehebat mana pong..
~
~
~
~
Seindah ciptaanNya..
Tapi tak seindah segala warna yang diciptakan kau..
~
~
~
~
Sudahla..
Jangan kita menangis kerana sesuatu yang tak jelas..
Kerana green itu mungkin hanya dimata kita..
Dimata aku green itu tiada maknanya dalam dirinya.
~
~
~
~
~
Lakonan besar semuanya..
Kita nyayi..
Kita senyum..
Imbas kenangan kita..
Imbas saat bahagia kita..
Adalah green terpancar pada wajahnya..
~
~
~
~
~
~
~
Aku bukan penilik nasib..
aku jugak bukan pelukis dunia..
aku cuma dianugerahkan tuhan untuk tahu isi hati seseorang itu..
~
~
~
~
~
~
dia benci
dia suka
dia gembira
~
~
~
Aku dapat rasakan itu..
malah pada semua..
aku bukan hebat..
tapi bersyukur tuhan kurniakan aku perasaan itu..
~
~
~
~
~
Perassaan itu tak pernah salah..
Selalu tepat..
~
~
~
~
Aku faham bagaimana kalau kita diperlakukan..
Aku telah lalui semua itu..
~
~
~
~
~
Seindah lirik lagu kita tak dapat lihat bagaimana perasaan dia..
Semua hanya dari mulut..
Tidak dari hatinya..
Aku tahu...
Aku tahu..
Aku tahu..
~
~
~
~
Aku tahu..
Aku tahu..
~
~
~
~
~
~
~
Aku tahu green tak terpancar pada sinar wajahmu..
~
~
~
~
~
................... "diam tanpa kata"....................

1 comment:

fuza said...

diam seribu bahase...aku juga tahu...
ai purple...x green... :)