Monday, October 15, 2012

Alahai malunyer!!

15/10/2012

Kadangkala bila kita rindukan seseorang, walau apa pun halangan dan cabaran kita tetap akan cari alasan untuk melihat dia walau seketika.. Bila dah dapat lihat, tak puas hati lagi selahi tak dapat tgk dia senyum.. bila dia senyum masih lagi ragu-ragu jika belum dapat mendengar suaranya.. itulah kemaruk manusia sekarang.. bukan tak pernah berlaku pada diri aku.. tapi biarlah aku belajar dari kesilapan.. memilih jalan yang salah untuk mencintai.. ada orang anggap cinta dan rindu ni wajib.. kalau tiada mesti dikatakan tak laku.. terutamnya perempuan.. bila bercinta bagai nak rak.. meletakkan 100% kepercayaan kepada pasangannya.. bila dah tertulis tiada jodoh barulah menonggeng dan merapu tak tentu hala.. ini nasihat dari aku je..
Ya Allah.. Aku benar-benar berharap agar perasaan mimpi aku ini menjadi nyata.. tapi halangan banyak dihadapan.. tak mungkin begitu senang untuk dapatkan.. mungkin tiada langsung peluang itu.. Aku terlalu yakin dengan diri ini dan menyebabkan aku sendiri yang menanggung perasaan yang sakit tanpa luka berdarah.. Ya Allah, hilangkanlah rasa ini agar aku juga berhak untuk berasa bahagia.. Sekali aku melihat, aku berasa tak tenteram.. Aku keliru.. Aku tak tahu apa yang patut aku lakukan..

*Tu dia.. jiwang eh.. nasib tak karat je lagi.. actually itu adalah rumusan dari satu lagu indonesia yang best.. Betul la kata orang.. penrebutan bahagia adalah perkara paling sukar didunia ni.. tapi bila dah dapat dialah orang paling bertuah.. harap bahagia tak akan padam lagi..

2 comments:

berlian marliana said...

dia pon ade miss CAPITAL jgk lah.hikhik

Israr Mainong said...

Hahaha.. biasalah.. nak jadi guru bahasa kah?