Sunday, October 21, 2012

Walau serba kekurangan..

Mengakui kekurangan diri itu adalah cara terbaik untuk menujukkan sifat rendah diri.. Kadangkala kekurangan yang ada pada diri ini buat aku berasa malu.. Malu berdepan dengan semua orang.. Apaah saja kekurangan yang ada pada diri ini.. Kadangkala ia datang secara tidak sedar.. Apabila kita dilayan seperti tidak kena, maka nampaklah kekurangan kita tu.. Banyak sudah pengalaman sebegini sepanjang aku bergelar manusia.. Baik sahabat, saudara-mara malah keluarga sendiri..

TAPI..

Itu untuk apa?? Untuk kita sedar bahawa yang kita masih berada jauh dalam dunia ini.. Banyak yang kita kena pelajari.. Itu pendapat saya la.. Tapi aku juga bingung pada insan yang selalu berasa dirinya terlalu hebat, termasuk diri ini..  Maksud aku, dalam sesuatu yang kita ceburi, bukan untuk meninggi diri... Tapi untuk kita ketahui mana tahap kita sebenarnya..

Sahabat, maafkan aku kalau kekurangan aku ini buat sahabat bersa kurang selesa sengan aku.. Aku sedar, kekurangan yang ada pada aku ini bukan sahaja menyusahkan semua sahabat, tapi membuat sahabat semua malu untuk mengakui saya ini sahabat kalian.. :'(
Buka menagih simpati atau mencari populariti, tapi hakikatnya sangat jelas..

Kadangkala, aku ingin belajar sangat sesuatu benda itu.. Mengharapkan sahabat yang membantu.. Seperti bermain badminton, basketball dan lain-lain..  Dikala itu yang aku perlukan, terdetik pada hati ini, aku ini menganggu kehidupan mereka kah?? Tetiba aku menjadi tidak senang, aku minta maaf banyak-banyak kepada sahabat sekalian.. Terima kasih atas tunujuk ajar kalian..




*Melampau juga dua post arini.. Banyak sangat nak luahkan.. Sebab semakin hari aku rasa semakin jauh.. :'(


No comments: