Wednesday, October 17, 2012

Sudah Cukup Sudah!!

17 October 2012

Cukuplah aku berharap sesuatu yang tak akan pasti aku dapat.. Setelah penat 2 tahun menjadi seorang penipu tegar.. Akhirnya aku tewas.. Sebab tak mungkin ia akan membawa sesuatu kebahagiaan walaupun sedikit.. Kepada dia yang pernah dilukai oleh saya, sejuta keampunan saya mohon.. Sesungguhnya kemaafan sebuah kedukaan tidak layak menjadi milik saya.. 

Cukuplah aku menjadi duri dalam setiap hubungan yang pernah aku jalani.. Penat dan tak bermaya.. Terpaksa menjadi pelakon yang tak pernah menang di dunia realiti.. Aku menyatakan ini bukan aku serik atau aku akan berhenti untuk mencari sebuah kebahagiaan, tapi cukuplah setakat ini dahulu.. Aku juga mempunyai cita-cita yang perlu aku kecapi.. Sebab dimana aku berdiri, disitulah rezeki aku.. Setiap kata, tingkah laku aku, nyawa aku, akan aku serahkan pada takdir.. Cukuplah dengan menjadi pendusta keatas satu kebahagiaan..

Tapi perlu ingat, setiap yang kita lakukan ada hikmahnya.. Mungkin bukan didunia, diakhirat yang kekal nanti akan dibalas.. Sebesar zarah perlakuan kita akan dihintung juga.. Tapi keyakinan aku untuk hidup dialam yang bahagia belum kuat.. Aku seolah seorang yang kerdil yang hanya inginkan kemahuan dan kehendak diri.. Untuk melayari bahtera kebahagiaan jauh sekali untuk aku fikir.. Persoalan yang bermain diminda, bilakah aku akan matang dalam membuat keputusan.. Seolah keputusan yang aku lakukan itu tiada kena dengan diri aku.. 

Ya Allah, jika dia bukan jodohku, abadikan aku sebuah kebahagiaan bersama keluarga aku.. Jika dia bukan untukku, jadikkan keluargaku keutamaanku.. Jika aku jatuh, maka hantarlah satu jiwa yang bisa mengangkat aku walaupun aku sudah tiada apa-apa untuk dia.. Dan kurniakanlah seorang yang sanggup jatuh dan bangun bersama aku selamanya.. Jika sudah tertulis tiada, aku terima takdirku.. Sesungguhnya aku telah dikurniakan keluarga dan saudara (kawan-kawan) yang sentiasa menyokong, menjadi tongkat dalam hidup..

Ya Allah, kekalkanlah persahabatan dan kekeluargaan kami selamanya.. :')

Kegagalan hari ini adalah suatu permulaan untuk kejayaan yang baru.. 

still...........

Bila untuk menjadi penyelamat sebuah percintaan.. :')


No comments: