Thursday, December 27, 2012

Datangnya Bulan

Terlintas disaat-saat aku tengok bulan diluar tadi.. Terus teringat nak menulis.. Assalamualaikum.. Hurm.. Lagi beberapa hari nak habis tahun 2012 yang penuh cabaran dan gembira.. Tapi aku mengakui tahun 2012 adalah tahun yang paling mencabar untuk aku tempuhi.. Terasa lama je tahun 2012.. Mungkin khayalan aku kot.. Sekarang aku ingat kita masih dipertengahan tahun 2012.. Oh 2012, kenapalah hidup kamu sangat sukar..

Kembai kepada bulan.. Bulan.. Kenapa setiap kali kita rindu, bulan yang menjadi kata-kata azimat.. Tidakkah kita sedar bulan itu adalah cahaya pinjaman daripada sang matahari yang penat lelah memancar pada siang hari.. Tapi satu kelebihan bulan, dia masih dapat dilihat pada waktu pagi walaupun matahari telah menunjukkan dirinya...
Rindu dan bulan.. Serius, aku pun suka tengok bulan.. Tak kira la bulan sabit ke, bulan penuh ker.. Datang bulan ke.. Bila tengok bulan, ia mampu buat aku tersenyum.. Macam sengih kambing pun ada.. Apa yang aku fikir agaknya?? Hahaha.. Berkhayal..

Oh ya.. Tadi masa main basketball, bukan main awal bulan keluar arini.. Bulan nak hampir penuh ni dilindung sikit-sikit oleh sang awan yang jeles dengan hubungan aku dengan bulan.. haahaha.. Selalu macam tuh.. Awan jugak la buat aku tak dapat main basketball petang-petang sebab hujan.. Tapi sekarang tak la.. Jangan tiba-tiba esok terus dia merapu.. Hahaha.. Awan pulak dah..

Fuh.. banyak betul kenangan 2012 nie.. Dari A sampai ke Z tak cukup nak aku ceritakan.. Memang penuh suka dan duka.. Dan bagi aku semua itu ada hikmahnya.. Tapi ada yang aku terpaksa ubah.. :'(

Aku terpaksa:

-Setiap petang aku lepas aku habis belajar, tidak akan diisi dengan sukan kegemaran aku, Basketball.. Sangat merindui!!

-Tiada lagi tenaga pengajar basketball yang tak pernah tahu penat lelah mengajar aku secara percuma.. Aku pun tak tahu nak balas jasa baik dia macam mana.. Sebab tuh selagi aku termampu tolong, aku tolong.. Tapi sampai sekarang aku masih ditakuk lama cara bermain.. Sampai dia sendiri dah fedup nak ajar aku.. Hahaha.. Sorry la.. Dan aku janji, segala ilmu yang ko ajar aku, aku akan terus ingat dan tertulis dalam diari buku aku.. Hahaha

-Tiada lagi Mummy.. huhuhu... Mummy yang jaga babby.. Walaupun mummy tiri tapi mummy seorang yang baik.. Menjaga baby dari kecil sampai besar.. Belai, bagi makan.. Semualah.. Terima kasih ya Mummy.. Sebab bila mummy suh kita amik babby sebagai haiwan peliharaan, banyak kita belajar mengenai kasih-sayang sesama makhluk.. Kadang-kala kita fedup jugak nak jaga dengan kenakalan babby.. Tapi, sebab mummy, kita buat jugak.. :'( Lepas ni tak tahu la babby nak ikut sape.. Kita belum bincang kan?? 


Inilah Akim yang ajar aku main basketball.. Seorang yang terror.. Eh tapi terror aku lagi.. Apa yang aku tengok, aku banyak ajar dia main basketball dari dia ajar aku.. Hahahaha... *berlagak* 


Ni la mummy kepada babby.. Nama dia zana.. Eh.. Betol ke ni.. Hahaha..  Asal banyak bulu macam monyet??


Hahaha.. Gurau saja.. Yang ni la namanya Zana.. Orangnya lawa.. Tapi kalo ko wat dia marah.. Dia selam ko dalam kolam.. hah.. Ko ader??


Korang nie banyak benar mengubah hidup aku.. Buat aku semakin hari semakin matang.. Eh jap.. Bukan yang lain tak ubah aku.. Tak sampai turn korang lagi untuk aku kutuk korang kat sini.. Sabar yer.. Kalau nak tahu bila anda akan terkena, sila la jenguk-jenguk selalu blog nie yer.. :')


No comments: