Saturday, December 22, 2012

Back to School Night..

Assalamualaikum.. lama tak menaip.. Busy la katakan. Dengan FYP dan macam-macam benda. Bila ada cerita best barulah terasa nak menaip. Semalam, 21 Dec, persatuan yang aku pernah memegang jawatan majlis tertinggi dulu mengadakan satu majlis makan malam untuk meraikan pelajar tahun akhir (aku la tuh) dan anugerah dekan (aku jugak kot).. Biasalah, majlis macam nie diadakan setiap sem yang dihandled oleh pelajar dari semester tiga. Secara keturunannya. Jadi aku nak mark ponitkan lah sedikit corat-coret majlis ini dari awal hingga akhir.. Dan berbekalkan sedikit gambar untuik tatapan sendiri.. Hahaha..

Corat-coret Back to School Night

Idea yang menarik dari pelajar semester ini dengan tema Back to School. Mulanya aku rasa tema macam ni simple dan tak susah nak cari pakaian untuk dinner. Ternyata meleset sekali. Tapi tak apa. Ada jugak pakaian yang aku pakai. Macam biasa majlis start 8.30 malam tapi tahu-tahulah pelajar kan, tak solek, tak toyoh kuat-kuat kat muka tak sah.. aku just simplen and nice kata kau!!

Sampai didewan, mcm biasa la kena daftar. Tapi unik sikit, kami daftar bawah nama Form 6!! Bukan part 6!! Tua. Ko hader?? Hahaha.

Sebelum majlis bermula, kami ex-MT dapat msj yang semua lecturer tak dapat hadir.. so sad for us as last semester students.. ye la.. nak bergambar dengan lecturer.. tapi masa majlis nak bermula, penasihat persatuan, Mdm Rosnani datang untuk rasmi jer.. Dalam sejam je dia datang..

Ex-MT ni gila glamour sikit.. nak duduk meja VIP.. ahh.. ada aku kesah.. dah lecturer tak datang, kami hambek lah.. hahaha.. duk depan kau!! Tak disangka meja vip kami tuh cukup-cukup untuk kami yang akan mewakili part kami untuk buat persembahan.. Kihkihkih.. kena sangat la tuh..

Pembahagian hadiah untuk part 6 berjalan dengan ada yang tangan tak basuh, mulut tengah penuh (aku la tuh) dan macam-macam lagi.. ini sebab Mdm Nani nak balik awal.. anaknya, Qaseh kurang sihat..

Sampai la turn nak bagi hadiah untuk Anugerah dekan.. Nebes2!! Ye la.. Ko berusaha satu semester nak tunjuk kat family yang ko berjaya, mahu tak mahu dihargai.. Dah nama pun majlis anugerah dekan.. but something wrong somewhere.. Ada orang dapat dekat tapi tak ada nama naik kepentas (aku jugak la tuh). hah.. ko tak pelik?. Aku duk pikir, aku dekan tipu-tipu ke semester lepas.. troll apa yang sedang berlaku?? Aku macam rasa down and down.. sedih dowh.. kawan-kawan dah cam muka aku cam lain.. eh bukan aku sorang tau, ada la lagi.. Nak buat persembahan pun mcm dah spoil.. ibarat kaca terhempas dibatu, kaca tak pecah, penutup yang hilang..

Persembahan wajib dari new students as usual. Part 1 buat persembahan yang membuat kita semua berfikir panjang utuk mencari apa sebenar motif persembahan dorang. Something kreatif i tell u.. cos seni bukan sahaja buat orang gelak, tapi mematangkan kita. Dengan laungan 'gangguan' sebanyak 100 kali, persembahan dorang diakhiri dengan 'gangguan' yang diperli pengacara.. so kelakar..

Part 2 from diploma students. Persembahan nyanyian yang merdu dari 3 marinners ini ok ok je la.. sama cam kami part 2 dulu.. Dan what a surprise, marinners are very kreatif and inovatif..

Persembahan part 6 diiringi video yang aku sendiri tak tahu sebab we as dancers kena ready back of stage.. dengar dorang gelak, bala apa yang dipancarkan dihadapan.. and then, satu kekecewaan telah brlaku, how many time i told to the ajk multimedia the arrangement of our persembahan. Tetap salah.. nasib baik kami pandai cover.. persembahan kami nak kata meriah tak la sangat.. sebab sound system is very worst.. sangat mengecewakan..

Sound system, aku dah dapat kesan dari kami rehearsal lagi.. step kami berterabur sedikit sebab tak dengar bunyi rentak (padahal menari memang kenkang)!! Tapi kami tak salahkan organizers, kami salahkan uitm. Pergi la simpan semua peralatan yang hasil dari kami.. jangan bagi kami guna..cuma nasihat aku, organizers should be peka dengan environments..

Antara yang lain-lainnya adalah biasa seperti dinner semester lepas.. tapi, ada sesuatu yang nak kata surprise tak jugak.. malu pun ada.. mcam mengada-ngada pun ada. My name dipanggil terima hadiah dekan.. sorang plak tuh.. orang lain macam mana?? Bala apa yang menimpa aku nie.. bukan apa, i dont want anybody talk about me.. maybi dorang kata aku merayu sangat-sangat nak naik pentas.. but, seriously, i dont know what happens..

So, itulah point-point yang aku nak cerita.. walau apa pun, thanks to the martech for hargai kami.. thanks sangat-sangat.. just kena peka dan lebih berhati-hati dalam menguruskan satu majis bsar.. malam back to school i give u 6/10 for idea, 8/10 for the foods and 3/10 for technical and protocol.. berjaya la tuh kan.. hikhikhik.. yang penting makan sedap dan keyang..

No comments: