Thursday, December 6, 2012

Semua impian bukan milik kita..

Salah satu faktor untuk manusia hidup adalah untuk memenuhi impian.. Tanpa impian mereka akan mati.. Begitulah kata-kata orang yang memberi seribu inspirasi kepada manusia lain..Sekali manusia dapat memenuhi impian, adalah satu mimpi menjadi kenyataan bagi diri mereka.. Tapi, kesukaran dan kesusahan yang mereka alami untuk mencapai yang mereka alami..

Berlainan pula bagi aku.. Aku bukanlah manusia yang penuh dengan impian.. Aku manusia mati yang hanya menunggu nasib apa yang menanti dihadapan.. Salah ke?? Tapi kalau nasib aku condong kearah yang tidak berjaya, nasib aku bukanlah seperti sekarang.. Bagi aku, setiap yang berlaku ada nasib dan tuah masing-masing.. Dan setiap langkah aku diiringi dengan doa dan berkat.. InsyaAllah..

Dan mereka masing-masing mencari keinginan masing-masing..

No comments: