Monday, September 14, 2009

kecewa

makin hari saya hendak pulang ke kampung semakin lambat masa berputar. saya rasa saya dah tak sabar nak balik ke kampung. nak dapat ketenangan. celik mata masih lagi di Penang. hiruk pikuk negeri ini. rasa dah tak tahan sangat nak balik ni..
Inilah perasaan seorang anak muda yang berada di perantauan. Bukan jauh sangat tetapi masih dalam tanah airnya sendiri. Rasa-rasanya dia patut bersyukur dapat mengenali dunia luar yang amat mencabar ini. Dia juga harus merasakan bahagia saat bujangnya diisi dengan pengalaman begitu berharga berada dinegeri orang. Bayangkan anak-anak lain yang masih belum mampu menanggung rasa seksanya berada jauh dari keluarga. Dia patut berasa bangga.
Bagaimana pula dengan perasaan ibu bapanya? Mesti bangga gila kan.. Tapi tipulah kalau mereka tidak merindui dia? Dia yang berada jauh dari mereka membuatkan rasa rindu itu semakin dalam.
Dia yang rasa begitu lama. Dia yang buat benda itu berasa lama. Dia yang merasakan diri dia cemburu dengan 'dia'.
Masukla topik seterusnya.. Kata dia lagi..
Semenjak dua menjak nie dia rasa dia yang terbaik. 'dia' pula menafikannya. Dia rasa dia yang popular. 'dia' juga merasakanya. Dia letih. 'Dia' juga. Dia rasa dirinya tidak mampu dan ingin meluahkan rasa dia kepada 'dia'.. 'dia' masih bingung. Dia juga bingung.
Dia kata baik jauh dari 'dia'.. 'dia' pula mengejar. dia lari tetapi tidak mampu. Dia toleh kebelakang.. Dia pandang depan.. 'Dia' ada..
Selamat lah 'dia'.. Dia meninggalkan 'dia' dengan seribu kenangan. 'Dia' tak sedih.. Dia yang sedih..
Itulah dua makhluk dia dan 'dia'..







Anda gantikan nama anda pada bahagian dia sebagai aku (anda) dan 'dia' sebagai orang yang anda cintai...
Barulah anda faham apa yang aku selami..
Renungkanlahhhhhh

No comments: