Tuesday, July 14, 2009

Dibawah Satu Nama Afiq Hakim Ahmad (V)

Letih.. Itu lah perkataan yang selalu bermain dibibir aku sejak balik ke Pulau Pinang nie. Bertambah letih apabila Broadband yang aku gunakan selama ini terkena jangkitan Selsema Vavi. Sopan benar ayat aku pada kali ini. Banyak yang berlaku pada hari kali ini. Negatif. Positif. Lagi bertambah Ponetif. Ayat baru aku. Oh untuk pengetahua kawan - kawan yang disukai dan kawan- kawan yang membenci, aku akan berangkat ke Sungai Siput Perak pada Jumaat ini. Balik ke Pulau Mutiara ini Ahad itu. So, kalau broadband aku dapat digunakan aku akan online diasan. Oh tidak cukup masa untuk aku berbicaa lama-lama. Ada dua kesan aku berada di Pulau ini. Sangat menakutkan dan mendebarka. Pertama apabila kaki aku berdarah tidak henti kerana terlanggar meja. Ada masalah sedikit pada hari tersebut. Alhamdulillah dah ok semuanya. Thanks jiranku. Kedua apabila telingaku tetiba berdarah tanpa disedari. Begitu menyeramkan apabila berfikir tentang pendarahan dalaman. Mati? tidak aku masih hidup. Kerana cuaca yang tidak menentu dan tubuhku yang keding ini tidak mencukupi air maka terjadilah perkara yang tidak disangka-sangaka. Berbalik pada cerita yang aku karangkan ini. Sebenarnya aku tak tujukan kepada sesiapa cerita ini. So kepada yang terasa maafkan aku kerana inilah perkara yang sebenar berlaku pada aku senpanjang aku berada di Kuala Lumpur. Terutama sekali kepada Afiq Akim. Aku guna namamu bukan untuk meraih populariti. Aku gunakan kerana perkara betul aku pergi ke perjumpaan masyarakat anda. Maafkan aku. Kalau tuan punya badan tak suka mesej aku yer. Aku tak kisah.. Lagipun boleh tukar ini tajuk. Maafkan aku sekali lagi..

Panjang betul mukadimah aku kali ini. Sampai lupa segala cerita yang aku hendak karangkan. Kembali kepada masa lampau....................................................."tandas"

Sambungan::
Tandas yer.
Oh.. Betulah..Aku meneliti tandas yang agak ok jugaklah..
Apa rahsia tandas tu erk.. Membelek telefon yang tiada panggilan or mesej. Menaip mesej tetapi tidak juga dipostkan. Tandas oh tandas. Apa aku buat kat dalam nie. Aku keluar.
'Kawanku masih belum tiba'
Permainan kedua dimulakan. Aku tidak mengambil bahagian. Dah letih. Aku hanya mendermakan tali kasut aku agar kumpulan kami menang acara ini. Aku ditepi.

Oit Akim lah.
Jerit kawan aku. Hahahah..
Tetiba macam semua berpaling.
Berbaju biru gambar mukanya sendiri. Betul larh tu budak aAkim. bersama ibu bapanya.
Ada aku kesah masa itu?
Aku just duk tepi tak ambil apa-apa tindakan kerana bagi aku biasa saja. Sejujurnya memang nak jumpa Akim tuh tapi biarlah dulu. Kasut ku tanpa tali rupanya. Hahahahha..

Terloncat-loncat Akim datang kepada peminatnya. Turut mengambil bahagian dalam aktiviti itu. Almaklumlah peminat ramai. Ada macam-macam ragam. Tersenyum aku. Dalam hatiku untungnya dapat jadi budak ini. Aku tak lah nak jadi macam dia tapi cara dia menghargai peminat dia agak berlainan dengan artis lain. 100 markah kerana memberi pujian. Gurau.

Ops..
Yang penting.
Aku dapat juga bersalaman dengan ibu dan ayah akim. Kebetulan melalui depan aku. Aku tidak dapat bergerak kerana kasutku tiada bertali. Hahahah.. Tak apa. Semua sibuk dengan hal masing-masing. Aku??

Dush..
Berhenti mengelamun. Sambung cerita.

Biar betik??
Aku mengerutkan dahi. Jahatnya aku. Wah rasa macam orang terbesar pula kan bila Akim yang datang jumpa aku. Bukan aku yang jumpa aku. Memang jahat betul aku nie. Hahhahaha.. Ops.. Lupa aku sedang mengikat tali kasut. Patutlah. Pertama kali bersalam biasa jew. Macam dah lama kenal. Maybe kami dah selalu bersembang melalui RuangSaya. Sebab itu macam rasa terbiasa.

Acara-acara lain diteruskan. Aku cuma pandang dari jauh. Nak ambil gambar tak dapat. kamera aku tertinggal. Tak pe lah. Mungkin tak dew rezeki lagi. As long as aku sokong Akim, insyaAllah kami akan jumpa lagi.

Lupa kali ke berapa entah..
Kejutan kedua.
Siapa sangka Akim makan tengahari didalam group kami. Not Porny group. Tapi chatters group. hahhahah.. Apa-apa pun masa itu adalah masa terindah semua perempuan kerana dapat menatap Akim secara lebih dekat. Lapar pula ingat masa itu.. Sempat..

Ayah dan ibu.
Merindukanmu.
Bencinta.

Tetiba terharu mendengar lagu Ayah dan Ibu melihat ibu menitiskan air mata atas kejayaan anaknya. Tiba-tiba aku nak ketandas balik. Ops rahsia tandas ku..

Lupa lagi..
Mana 'kawan'ku ini. Adakah masih mengenal diriku??
Aku dah rasa 'kawan'ku dekat tapi jauh. Menanti penuh kesabaran.....

No comments: