Wednesday, July 1, 2009

Dibawah Satu Nama Afiq Hakim Ahmad (II)

27/6/09 (Sabtu)

Pagi yang menyejukkan.
Aku menyiapkan barang-barang aku.
Aku bersedia berangkat mahu pergi ke KL.
Wah.
Biar betik?

Aku selalu macam itu.
tak tahu apa yang aku lakukan.
Naik bas.
Konsortium Ekspres Bergerak meninggalkan Teregganu.

900 malam.

"Juan tunggu kat depan seven E"
"Ok"

Kereta kancil yang dipandu membawa aku ke Petaling Desa. Agak jauh.
Sedetik hatiku menyusahkan orang.

Kami bersembang mengenai 'kawan' aku itu.

Lain.

Motifnya.
Sebelum sampai rumah kami sempat pergi ke tesco membeli sesuatu untuk esoknya.
Apa esoknya??

Aku ikut sahaja walaupun dalam hati aku berkata aku tidak suka.

Kawan-kawan yang disukai tahu aku tidak suka membeli-belah.

Aku mengikut sahaja.

Selepas itu, kami makan disebuah gerai. Memesan mee bandung. Pelik.
Aku rasa aku pelik.
Mee Bandung?

kalau dah lapar sangat aku order itu kew?

Memang aku diselubungi keganjilan.

Malam itu aku mimpi indah lagi.
Rasa berdebar danbersemangat untuk berjumpa 'kawan' aku itu.

Adkah dia mengaggap aku ini adalah kawannya yang betul.

Aku tertanya dan berfikir.

1 comment:

87 said...

seram plak bace entry ni..
'kawan'..??lypo