Sunday, October 2, 2011

Ambil Perhatian

Memang banyak cara untuk mengambil perhatian.. Terbahagi pula kepada dua.. Ada yang positif ada yang negatif.. Hari ini saya tak nak sentuh yang positif.. Saya nak sentuh yang negatif.. Negatif ni mestila bermaksud perkara yang burukkan..?? Mungkin..

Pertama:Situasi ditempat awam
Dia selalu membuat perkara yang kurang sopan.. Contohnya dengan memakai pakaian yang entah apa-apa.. Tak pun caranya dapat membuat semua orang tengok kat dia.. Cuba bayangkan didepan anda ada orang masukkan baju dalam seluar sampai ke dada.. Anda tengok tak?? Mesti anda tengok kan.. Bukan anda je.. Semua orang juga akan tengok.. Tapi apa yang anda fikir.. Dalam hati saya hanya kata....
"Fesyen zaman sekarang ker" sambil ambil2 gambar nak wat masuk dalam majalah maskulin.. Hahahaha


Kedua:Didalam meeting
Dia tak lah sehebat mana pun.. Jawatannya hanyalah AJK paling bawah.. Tapi dia yang bersuara mengalahkan pengerusi majlis atau pengarah..
"Okay bulan ni kita akan buat program yang berbentuk ilmiah agar semua staff kita akan menghargai hidup didunia yang tak lama lagi akan kiamat.. bla.. bla.. bla.."
Dalam hati pengarah
"Tahun depan harap dia disingkirkan dari apa-apa jawatan"
Dalam hati saya
"Kalau dia jadi pembancuh kopi untuk meeting jugak dia kan bersuara"
Kalau dia pembancuh kopi
"Kopi yang perlu kite sediakan pada abad ini mestilah setaraf dengan hotel2 5 bintang yang ada di Perlis ini...."
Erk.
Hmmm
Ada ke hotel 5 bintang kat Perlis nie..??


Ketiga: Datang lambat
Hmmm.. Datang.. Lambat.. Lambat yer.. Hmmmm.. Saya.. Pernah jugak lam..
Hmmm.
...
..
...
...
..

Keempat: Serba tahu
Serba tahu juga negatif.. Dalam maksud lain mereka-reka cerita..
Saya "Brand A sangat hebat kan.."
Dia "Dulu saya dah beli dah pakai semua ni.. tak ada yang elok yer.."
Kat tangan dia Nokia 3310..
hmmm
hmmm



Ambil perhatian ni bergantung pada niat kite.. Kalau bagusnya niat kita ambil perhatian nie akan bagusla.. Sebenarnya tak perlulah kita mengambil perhatian orang sangat sebab Allah telah meletakkan level dimana kita berada.. Jadi bersyukur dengan apa yang ada..

No comments: