Monday, April 5, 2010

hari ini tak sama dengan hari semalam

Sejak kebelakangan ini aku seringkali tergendala untuk menulis sesuatu..
Alasan busy memang terbaik lah untuk diberikan..
Tapi dalam kesibukkan aku tu..
aku tidak pernah miss cerita dan berita yang gembira dan menyedihkan..

Manggamit perasaan seluruh Malaysia apabila berita Allahyarham Din Beramboi telah kembali ke rahmatullah.. Al-Fatihah

Berita yang mengejutkan aku..
Termenung..
Ajal maut ditangan tuhan..
Tak kira umur..
Tak kira tempat..
Dan tak kira masa..

Tapi apakan daya..
Aku hanya mampu menulis itu sebagai kata-kata..
Selagi termampu kita doakan yang terbaik..

Seperti dalam drama-drama..
Tiada tagisan bukan cerita melayu namanya..
Tiada slot makan pagi tengahari dan malam bukan cerita melayu namanya..
Bukan nak mengutuk..
Cuma nak bandingkan..
Ye la..
Hidup kalau tak lengkap macam mana nak berjaya kan..
samala seperti drama melayu..

Bulan tiga meningglkan aku dengan kesan yang cukup mendalam..
mana tak yer..
2 program dalam satu masa..
mampos aku bulan 3..
Letih gler..
Aku tak tahu nak buat macam mana lagi..

Alangkah baiknya berada dirumah..
Eh..
Bercerita mengenai rumah.. Genap 4 bulan aku tak balik kampung..
Apa yang dah jadi kat kampung aku tuh..
Baik ke??
Buruk ker??
Tappi tu la..
Aku tak layak tahu benda macam tuh..

Abah aku perlu..
Sebab dia ada sebab tertentu..

Itu hari semalam..
Aku akan menghadapi hari ini dengan situasi yang lain..
So setakat ini sahaja dulu..
memerah otak memutar idea..
Salam 1 Malaysia dan salam Go Green..

Ingat apa yang kita buat berlandaskan NIAT kita..
Jangan takut pendakwah takutlah Pencipta dakwah itu..

No comments: