Thursday, April 29, 2010

Sejak Kenal Mereka..

Sejak kenal mereka-mereka ini hidup saya sedikit sebanyak separuh jiwaku pergi berubah.. Siapa mereka. Bertuah betul dapat masuk blog saya nie.. Maklumalah selalunya yang masuk blog saya orang yang kene hentam sajok.. Wkakaka.. Kau ada..

Dorang ini dianggap betuah masuk blog aku sebab aku rasa dirang telah mengubah sedikit gaya hidup aku.. Manusia. Mana "perfect".. Lainlah aku nie robot.. Memang tak la..

Mereka-mereka ini adalah..

1) Housemate Kolej Zamrud 8.09..
Nung sayup tingkat 8 kolej Zamrud UiTMPP aku diletakkan bersama kawan-kawan aku.. Bilik pula no 9.. So tak heran la kepala kami gila-gila sampai tahap 10.. 10 tuh kira biull tahap nak mampos la..

Yang pertama Iqbal..
OMG.. I miss him so much.. Dia sambung pelajaran dia kat Politeknik.. Semuannya gara-gara aku.. Aku la ajak dia main-main masa final exam..Maklumlah masa tuh darah muda.. Sikit-sikit boling..
Samapi dia nak sambung sem 2 tak dapat. "faham-faham jela erk".. Aku ni dikira bernasib baik ditapis dengan enapis teh dan terlepas dari tersangkut kat jaring penapis tuh.. Untung jugak jadik orang kurus..
Takpela, lagipun dia dah berjaya sekarang..
Eh lupa plak.. Apa yang di ubah tentang hidup aku ialah dia telah memberi aku inspirasi untuk terus meningkatkan semangat untuk sem2.. alangjah malang sem 3,4,5 semuanya hancur.. Sem 2 jew.. hahaha

Yang kedua Zack..
Budak nakal nie masih ada lagi nie.. Selalu wat masalah.. Tpi masalah kaw buat kami senang.. wakakkaka.. Kaw pong banyak ubah dan menyenangkan hidup aku.. Sejak Pak Putih duk ngan aku.. Banyak dia siapkan kerja aku.. Aku buat nie dengan dia.. Bawak dia kesana-kemari.. Hahahhaha..

Yang ketiga Wan..
Inilah budak yang selalu bawak kitaoang main boling.. Jahat-jahat.. Dah la garang. Tinggi dari KlCC ag.. Takot aku.. Takpe.. Aku kawan je ngan semua oranag.. Tinggi ke.. Rendah ke.. Tak dew kaki ke.. Hahahaha..

Itu kesah budak-budak bilik aku..

Mereka mereka yang aku kenal selain budak bilik aku pulak..

1) Acap.
Apabila hendak bercerita pasal dia kita mesti berbahasakan kelantan
"mamat ni aku kenal dio maso pak 1.. Ore yang gege.. tapi aku kawe jugok.. Sebak semangat dio nok blajor.. Lening dio banyok tolong aku.. Aku pong banyok tolong dio.. hahahaha.. Samo-samo tolong.. Sokmo wat kijo lost monot.. hahaha.. takpo.. mu pong banyok totlong aku.. terimo kasih acop"
Korang faham2 sendiri la..

2) Iylia
Dulu dia nie ok.. tapi sekarang mcm sengal plak kan.. Aku tak nak mengaibkan orang dalam blog panas kehijauan aku nie.. mati aku.. dia nie sekarang hosemate aku... Tapi aku dah tak bertegus sapa sebab kejadian yang agak menyakitkan hati aku.. Dah la wat masuk air lam bilik aku.. Selimut aku yang basah dia tak basuh.. Ape kes.. Wat salah tak pandai tanggung.. Bengang jew.. Stop.. hahaha.. nie bukan sesi luah perasaan.. Senyum.. hahhaaha.. Dia orang penang.. So banyak bantu aku merubah aku kejalan jalan yang benar.. Supaya tak sesat contohnya kat pulau.. Jalan kat pulau agak menrwangkan mata.. so dia yang buat kitaoang tak sesat.. hahahaha.. *jgn ingat jalan keimanan sebab diri dia sendiri pong tak seberapa nak pandai eja iman.. hahahha ops sorry..

3) Fatin Nurul Hidayah.
Baru kenal nie budak nie.. Entah apa2 perangai budak nie.. mengamuk tak tentu pasal.. taku nak buat bini.. kalau mengamuk selalu balik kolej.. macam kawan baikknya.. hahahha.. Dia nie banyak gak bantu aku.. So thanks yer.. malas nak tulis banyak2.. nanti aku dicubit..

4) Aca n d geng..
Geng2 nie ala2 geng yang gewdiks2 dalam kau dan aku.. Aku kawan jew.. bantai jew.. sebab dorang tak gewdiks dan baik ngan aku.. Bila aku ngan dorang, aku jugak akan anti "sotong", "Obor-obor" dan "Merah".. Hahahha.. hanya kami yang tahu itu.. Nama yang aku ingat je aku letak nie.. Macam Acharuddin, Haruddin, Wintor Sonato, Aliaruddin, Nadiaruaddin, Aizatruddin dan berapa-berapa DIN lagi la.. tahnks korang selalu buat aku tertwa.. best gler kawan ngan korang.. harap lepas nie kita tetap kawan..

5) Didi fatin..
Dia pong aku baru kenal walaupong kerap kali selisih macam sirap selasih.. Hohoho.. Kami satu group la ngan Acap, Fatin, Wan.. budak2 aerospace.. So DD seorang yang sangat membantu.. Boleh jadii pembantu rumah lepas nie.. Hahahaha.. DD thanks atas bantuan kaw.. semoga kita satu group jumpa lagi.. Lepak sama2.. Hehehehhe

6) Syazrin @ reen @ syaz @ watever la..
Uish, hebat budak nie.. Baru kenal sem nie masuk carta aku.. Hahahha.. Macam Akim la.. Aris baru tapi lagu duk carta no 1.. *bueeerkk..
Okok.. Mula-mula aku kenal dia nie masa GPMS la.. Dia suh aku wat kerja masa cuti midsem.. Ape kes kan.. Aku baru berhajat nak balik.. Hahahha.. Tetiba dapat panggilan dia "suh" aku buat something..
Reaksi mula2..
"Ape kes kan budak nie nak suh aku.. Tak dew orang lain ke.. Kaw kan ketua program.."
Tetapi berubah apabila..
"Israr, boleh tlong tak.. Israr tak balik kan..."
Ropernyer..
Aku dah menghebahkan kat orang aku tak balik.. Amik kaw..
Tapi tak pew.. aku pong berhajat nak tolong.. So aku tolonglah samapai program tuh tamat..
Dia merubah hidup aku dari baby blue ke green..
Faham tak?? hahahaha
Dulu aku bukan main sokong baby blue sebab GAFIM.. Sekarang aku rasa GO GREEN lagi menawan keluarga bahagia..
SO dia memperkenalkan aku kepada GO GREEN.. walaupong kami jumpa kami tak bercakap pong pasal GO GREEN.. hahahha
Sejak dari hal itu aku rasa dia boleh jadi kawan yang baik walaupong kepala kami tak sama.. Sebab dia rambut panjang lepas masuk final.. Aku rambut panjang kene potong untuk masuk final.. GErammmmmm...

7) .......
Akibat terlalu ramai kepala aku dah pusing senang aku cerita semua orang kat penang nie merubah hidupo aku kearah kebaikkan.. Yahoio.com cap google seacrh.. Terima kasih penang.. :)

1 comment:

Anonymous said...

haha~ nama aku pong ada~~ nge..... rasa comel lak.. hahaha. jangan risau. aku ta akan lupa kau sampai mati.