Saturday, March 27, 2010

Bila saya ada 2 ibu!!



Ma, aku merinduimu..




mak, terima kasih atas segalanya..


Yup..
Betul kata orang dulu-dulu..
Kalau ibu sendiri kita tidak hormat..
Tiada orang nak hormat kita kan..

Tapi saya bersyukur kerana dikurniakan 2 orang ibu..

Ibu pertama..
Yang saya cintai selalu..
Yang saya sayangi selalu..
Ma,
Selalu berkorban untuk anaknya..
Harta dan nyawanya sendiri dipertaruhkan..

Untuk besarkan 5 orang anaknya..
Ma,
Bersyukur kerana anak-anaknya berjaya..

Tak bermakna tak memegang IJAZAH anaknya tidak boleh berjaya..
Dia tahu bagaimana menguruskan anaknya..

Ma,
Telah banyak ma harungi semuanya..
Harap ma terus tabah..
Kerana hidup ma akan menjadi kenangan terindah dalam hidup ma..

Untuk ma,
Kerinduan,
Kemesraaan,
Saya amat merinduimu..

Dalam diam tak diam,
Ma,
Seorang insan yang berjaya menghayun dunia..

Walauapapun yang terjadi,

MA,

Saya tetap disisi..



Mak,
Seminggu yang lalu..
Seminggu seolah 21 tahun..

Mak,
Walaupong baru seminggu kita berjumpa..
Tapi..

Mak,
Soerang yang penyayang..
Jauh disudut hati ini untuk memandang harta..
Tidak berkemampuan tidak menjadi penglahang mak untuk besarkan 7 orang anak..

Mak,
Kenangan yang paling indah bersama mak takkan saya lupakan..

Kerana suatu hari nanti saya akan membantu mak..

Itu janji saya..

Ma dan mak..
Dua insan berbeza namun hatinya sama..

Dengarlah janji anakmu disini kerana suatu hari nanti
saya akan mengotakan janji ini...


Coretan anak yang merinduimu..

No comments: