Tuesday, March 9, 2010

Dongengan Aku Ciptakan

Drama yang penuh dengan aksi akan berlaku tak lama lagi.. Seolah-olah macam dah tua sangat untuk berdrama.. Nantikan saja..

Sangat buruk apabila watak yang kita bawak tidak langsung sama dengan jiwa kita kan..
Rasa macam sengal..

Kalau kat luar buruk berlakon baik macam mana pong..
Aku masuk penggung..

TIDOR..

Tiada keikhlasan..

Panggung tempat kedua untuk aku tidur..
Sekarang aku rasa semua orang mengenali apa itu panggung..

PUNGGUNG??

Tempat duduk sampai lebam kalau cter itu best..
Tapi akan gatal dan gelisah kalau cerita itu memualkan..

Tapi ada juga cerita best orang akan tidor..
Cerita sedih..
Cerita tawa..
Cerita alam..
Semua aku dah lalui..
Ada tidor..
ada tegak sampai habis cerita..

Paling aku kagum drama kisah hidup aku..
Inilah baru masuk post..
Kadangkala terasa sedih dan terharu..
Drama kita sendiri orang lain tak dapat rasakan..

Itulah drama yang sebenar kalau nak dibandingkan..
Cerita diri kita..
Dimana kita..
Dari mana kita..
Susahnya kita..

Lumpuh setiap masalah..
Merangkak..
Meraung..
Menangis..

Luka..
Berdarah..

Semua dah lalui..

Terasa sakit..

Tapi apakan daya..
Semua itu directornya dari Tuhan..

Tiada yang dapat menghalangnya,,
Begitu juga penerbitnya..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Satu persatu alam ini kita renungi..
Hijau..
Biru..
Merah..
Kuning..

kita dah kenal..
Alangkah baiknya jikalau kita tiada didunia..
Tidak pernah wujud..
Tenang fikiran..

Dan alangkah hebatnya..
Kalau kita dilahirkan di Syurga..
Aman..
Bahagia..
Penuh dengan bunga-bunga keputihan..
Tiada secalit dendam..

Kian yang ada pada drama aku kali ini sudah keruh dan lusuh..
Aku yang buatnya..
Aku yang warnanya..

Dan ada jugak tercalit secebis kekotoran yang tak dapat dipadamkan..
Atas kesalahan orang lain kita yang menanggunya..

Malu..
kalau Tuhan tunjukkan sekarang warna kain itu..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sekarang..
Warnanya kembali berseri..
Lunturanya seolah0olah dibaiki..

Cintaku padanya semakin menebal..
Tiada lagi dusta akan aku calitkan disitu..

Maklumlah semuanya akan terselah suatu hari nanti..
Dimana kebenaran akan berpihak pada yang benar..

Kesalahan yang disembunyikan akan timbulkan kekesalan kepada semua..
Kerana semua akan tahu..

AKULAH MANUSIA YANG PERNAH KHILAF KEMBALI BERSERI kerana KEBENARAN..

Peace!!

1 comment:

diera's life.. said...

mcm yg aq je...ahaks....bkn teks ek....