Saturday, October 24, 2009

jaga anak orang anak sendiri berbogel

Memang tidak dinafikan lagi realiti kehidupan.. Memang sungguh mencabar dan terasa seperti bahang yang membakar.. Setiap kali dikencam.. Diejek.. Dicaci maki terasa pula mahu membangun dan menerkam siapa sahaja yang berbuat sedemikian..

Berbalik kepada tajuk yang aku kemukakan diatas iaitu masalah PakG yang tiada kesudahannya.. Tiada masalah aku sebenarnya.. Aku cuma BENGANG kat pakG yang menegur aku yang tiada salah apa-apa.. Salah ke aku pakai gelang satu urat bukan kat tangan tapi kat kad pelajar untuk memberatkan sedikit agar tidak terbang ditiup angin.. Waktu dia tegur nah angin aku yang naik..

Aku rasa nak cakap jew...

"PakCik.. PakCik jaga saya yang buat kesalahan yang tak seberat mana pong.. PakCik dah jaga betul-betul anak pakcik entah-entah duk beronggeng ngan lelaki.. Pakcik mana tahu kerja malam2 buta.. Pakcik sial la kalau buat macam nie..

TAPI aku menjawab..

"Ok pakcik saya cabut..."

Dia membalas..

"kalau taknak cabut biar pakcik cabut simpan.."

Situasi BENGANG makin memuncak..

Nak jew aku cakap...

"Hey Setan.. Aku nak cabut la nie.. Pekak ke ape orang tua nie.."

Tapi aku..

"Dah cabut PONG.."

Terus blah dari neraka yang membusy body tuh...

Jadi manusia biar dihormati.. Jadi haiwan biar berguna.. Jangan jadi manusia dan jangan jadi haiwan jika rasa diri tak layak..

Oleh itu saya ada cadangan untuk mengambil PakG sebagai pekerja..

1) Memerlukan Diploma dalam bidang Kesetiausahaan dan mungkin akan datang Diploma PerPakGardan...

2) Buat ujian jaga rumah mayat dahulu..

3) Cari yang pengalaman bekerja sebagai Pramugara dan pramugari kerana ada kesopanan sedikit..

Ada cadangan lagi?? Poskan komen anda.. Hahaha..

*maaf terkasar bahasa dan pustaka..



1 comment:

Motif ! Cer kOmen ... said...

huhuhu.frst aku tgk ko marah..takut..hikhik..markkk..sowei la xangkat fon.bukan sengaja .encet ad dlm bilik la..huwaaaaaaaaa:( hukhuk..mintak maaf ...:(