Thursday, October 8, 2009

Bertatih sebelum berjalan

Pagi yang agak malas aku untuk meneruskan hari khamis yang panas ini.. Dengan iringan muzik membuatkan aku terasa lagi malas nak bangun.. Muzik terus mengulit aku untuk menambahkan syaitan yang berbisa papa mata aku..
AKu lihat dunia hari ini agak suram.. Seperti hari-hari biasanya.. Orang kata kalau kita bangun awal dengan membuka tingkap rezeki akan masuk.. Agak itu lah yang aku lakukan sehingga aku mendapat rezeki tiga hari berturut-turut.
Rezeki murah kata orang.. Berbisa juga hari ini kerana aku akan menghadapi test yang aku tak tahu langsung nak jawab. Susah. Semalaman aku ditemani lagu mencari nota yang aku hilangkan.. Rupanya terselit pada beg yang lama au tak gunakan. Cuai betul la aku nie.
Membelek setiap helaian membuat aku mengantuk sangat.. Macam tahu-tahu ajew aku akan tdur.. Kemungkinan kepenatan memerah otak pada semalamnya untuk mejawab test.. Fuh sungguh mencabar dunia kali ini..
Siap menghiaskan diri aku terus keluar ke kampus.. Nak sambung belajar.. Aku membuka komputer riba aku untuk melihat email dan facebook yang semalaman aku tinggalkan.. Macam-macam ragam.. Ada satu masej terpampang di inbox aku.. Kak lara.. Thanks kak lara mendaftarkan aku kat istana sultan ok.. Jasamu tetap kukenang..
Aku ingin menyambung semuala pengajianku..

teringat anak-anak yang pernah aku ajari mereka tentang kekentalan hidup... SEMANGAT

No comments: