Thursday, March 12, 2009

Aku Balik Kampung -1-

biasala la cuti ada sikit aku mesti balik kampung.. tapi minggu lepas aku balik kampung sebab buat majlis cukur kepala anak saudaraku marissa. ao aku balik la.. aku ingat nak balik jumaat malam lepas lab petang tu.. malangnya tiket habis.. jadi aku balikla sabtu malam.. alang2 aku balik lewat nie aku pun wat keputusan nak ponteng kelas ari selasa tu satu ari.. so jadila rancangan aku nie..



aku sampai umah pagi ahad.. dalam bas aku bertembung dengan bakal penganti baru nie.. Kak Ngah ngan adik nyer.. sampai kat bandaraya KT aku dijemput oleh Abang Mie aku ngan kereta kelisa.. lama tul aku tak naik kete tu.. asal2nya kete tu kete kakak aku.. kak ngah pun tumpang sekali la.



ahad pagi tu tak der paper pun. cuma aku agak gembira kerana umah aku penuh ngan saudara mara termasuk mok ngan aboh rompin. hari ahad memang sibuk skali.. aku terpaksa jadi driver kesana sini cos aku pemandu baru yang tak berlesen.. mangsa kekejaman aku islah kereta kancil tu. memang jadi mangsa ar dia sepanjang aritu..

ma n abah dan famly lain pergi pasar beli barang2.. aku duk kat umah jaga marissa la.. aku tak kesah.. yang penting marissa jangan wat hal melalak tak tentui pasal.. kan tak pasal2 aku pulak yang melalak.. hehehhe.. jangan marah marissa comel..

so itulah aktiviti aku masa ari ahad.. ada lagi nie..

pada malamnya waktu aku ngan yang lain2 ygah goreng ayam aku dk=ejutkan dengan berita pak sedara aku tenat... oleh itu aku un pergila umah dia yang berada kat depan umah aku. memang tenat pun. aku baru tau kot.. anak2nya baca yassin dan ajar mengucap.. aku pun bedebar gak takut terjadi apa2 yang tak patut takut bertembung ngan majlis akikah keesokanya.. tapi allah maha kuasa pak sedare aku tu beransur pulih sedikit.. dah dapat bercakap sikit2.. keluarga aku mulai reda..

No comments: