Sunday, January 16, 2011

pengalaman yang memenatkan dan mengalirkan segalanye..

Wah.. kate penat.. tapi tulis tajuk panjang nak mampos.. hahaha.. Ala setakat tekan keyboeard nie orang yang tak dew tangan boleh tekan kan.. hahaha.. Ok la.. aku nak story sikit kemana kami pergi hari jumaat lepas.. no no no.. korang tak tahu kan.. tapi nie aku nak story.. boleh la korang curik2 idea macam aku nie..

Ok kite mulakan dengan salam.. Assalamualaikum.. Jawab tau.. hahaha.. Tanggal 14 January ari Jumaat yang lepas aku dengan geng2 rumah telah memenatkan diri nak pergi jalan-jalan.. padahal nanti trip marine boleh pergi.. tapi sajew makan2 angin awal sem.. lain kalau pergi sendiri dengan pergi dengan lawatan group..

Dalam jam 300 petang kami bertolak dari perlis ke alor setar dulu pekena Nasi Ayam TAT.. hahaha.. aku rasew tak de spesel mana pong nasi ayam dia.. biasa2 jew.. hahaha.. mungkin aku makan kat my own place lagi best kot.. hahaha..

lepas makan kitaowang terus gerak pergi penang.. Owh lupe.. aku pergi dengan cikTAN la.. cikTan yang spesel.. hahaha.. Yang naik cikTAN adalah bebudak taman ira yang lepas.. 4 saje.. tak boleh lebih.. sebab nanti minyak pong lebih..

Baru dalam permulaan hiway dorang bertiga dah mengeraskan dan menaggukkan diri masing2 dalam ruang cikTAN.. tinggalah aku dengan lagu2 yang mengasyikkan.. lebih kurang satu jam setengah kami sampai ke plaza tol jambatan penang.. jalan sesak mase tuh.. orang baru balik keje.. tapi takpe.. cikTan kecik sajew.. senang nak celah2.. sampai jugak buat kali kedua cikTan ke Penang.. hehehe

Then kitaowang bergerak ke TESCO penang.. kenapa kami pilih itu?? ada sedikit salah faham kat sini.. hahaha.. tapi biasalah mende tak rancang kan.. sepatutnya kami pergi la ke Queensbay dulu.. lepas tuh kami ke Padang kota tgk ombak..tak habis disitu kami mewayangkan diri kat Gurney.. tgk citer melayu.. Khurafat.. ada yang bagi positif komen.. ada yang negatif.. bagi aku biase2 je.. sedap lagi cerita Hooperz.. hahaha.. korang heran kan.. hooperz jugak aku suke.. hahaha

lepas wayang.. kami bertolak ke Ulu Lenggong Baling.. nak mandi air kolam panas.. mula tuh terkejut gak aku sebab giler ape nak mandi pagi2 bute.. pukul 3-4 pagi.. pastuh dorang kate.. habis tuh ko nak mandi tengahari?? hahaha.. mana la aku tahu.. takpernah aku pergi tempat air panas nie..

On d way ke sana.. Ijat yang drive sebab aku rase tak larat.. kekenyangan sebab makan mcD kat Gurney sebelum movie.. hahaha.. sampai sane aku tgk ramai plak orang.. hahaha.. nie first tyme aku tgk kolam berasap-asap.. hahaha.. memang panas la air dia.. wakakaka.. takut gak aku nak turun.. tapi atas dorongan motivasi diri yang kuat.. hahaha.. aku berjaya berenang dalam kolam panas tuh.. orang kata lautan api sanggup direnangi.. hahaha..

Dalam pukul 6 paagi kami bertolak balik.. aku drive sampai umah kat perlis nie.. nak accident jugak sebab terlelap.. tapi alhamdulillah aku masih dapat tulis blog.. hehehe.. ok la.. korang layan la gambar2 nie.. hakcipta terpelihara taw.. hahahaha..




Nie sebelum bertolak.. Effni sediakan kamera dulu.. ape lagi kami possing la.. hahaha.. thanks a lot to Effni sebab memberi kitaoang gambar2 ini.. hehehe



cikTan yang dilindungo.. hehehe.. semua orang sayang cikTan.. hahaha.. amik berat.. tapi aku jugak yang kene.. hahaha.. takpe.. harap susah sama2.. senang pong same2..





Sampai kat Tesco Penang.. aku datang sini makan kfc mase dip dulu.. hehehe.. mase banyak duit.. tgk atm belakang tuh.. banyak duit tuh.. hahahha



nie adalah muke2 driver cikTAN.. hahaha.. pandai cikTAN pilih orang yang macho2.. hahaha.. hope tak dew orang bace post nie.. kan termuntah pulak.. hahaha




kami sampai kat padang kota lama.. cantik plak gambar nie kan... hehehe.. harap orang dalam gambar nie pong secatik gambarnyer.. hahaha.. kecuali yang tengah2 tuh.. memang dah macho.. hensem.. baik.. comell.. hahaha.. khurafat sangat statement nie.. wakakkaka



nie lepas tgk Khurafat..




menuggu sebuah lagi kereta sewa..



lepas tuh terbang jauh ke Baling..
-



-

-
-

-
-
-
-



-

-


-


-


-









kenangan dapat disimpan dalam sekeping gambar.. tetapi perhubungan sahabat hanya dapat disimpan disalam hati yang suci dan ikhlas.. tengs kawan2 build memoirs bersama aku sepanjang aku bersama korang..

*GELAK JAHAT*
HAHAHAHAHAHAHAHAHA

No comments: