Thursday, January 27, 2011

Aku benci situasi itu!!

Entah kenapa hati aku rase tak selesa.. Rase macam tak sedap jew.. Setiap kali tengok makhluk-makhluk tuhan yang menimbulkan perangai yang pelik.. Segala mood aku hilang.. Baru nak bergelak ketawa dah jadi masam.. Baru nak bergumbira dah jadi pendiam.. Bodoh betul lah.. kalau aku tahu aku tak teruskan.. Tapi bagi aku itu cuma mainan perasaan.. Macam sakit perut.. Kalau sakit kite buang la.. Perasaan semua tuh..

Hari ini.. Aku rasa ada satu perubahan terhadap satu makhluk tuhan yang dulunya lain.. Dia hari ini tak sama seperti dia yang lalu.. Aku rasa setiap kali aku celik mata aku rasa berat untuk teruskan kehidupan aku pada hari biasa.. Macam dibomoh pulak.. Sapekah yang berani cuba memutuskan satu ikatan persahabatan yang kami jalin selama ini.. TAK BOLEY.. Hanya tuhan saje yang mampu.. Tapi memperlihatkan peragainya yang begitu aku rasa standard ya jatuh sedikit.. Gurau sedikit marah.. Cakap sikit tak kena.. Ok Aku terima.. Aku bukanlah makhluk tuhan yang sempurna.. Tapi Aku nak bagitahu yang aku adalah manusia yang bertuah hidup didunia ini..

Ya Allah.. Betapa rindunya Aku pada keluarga Aerospace.. Doang semua tuh lain benar.. Mungkin kesusahan yang kami lalui bersama selama ini mengajar kami untuk menghargai antara satu sama lain.. Tiada helah antara kami.. Aku merindukan setiap kali kami belajar dalam satu kelas.. Gelak, Ketawa, Kecewa, Mengantok, semua dikongsi bersama.. Tonggak utama kami bukanlah hendak menjadi seperti lalang.. Kami semua tidak pernah memandang rendah antara satu sama lain.. Hebat anugerah Allah yang diberikan kepada Aku..

Benarlah kata orang.. Perkara yang selalu disukai kita tak selamanya berada ditapak tangan kite ini.. Cuma seketika.. Seketika itu la membuat Aku belajar lebih banyak tentang erti persahabatan yang sebenar.. Atau mungkin jugak perkara ini masih baru.. Baru dalam diari hidup Aku.. Dari A-Z, aku akan belajar untuk menguatkan diri menerima apa saje yang berada depan aku.. Kata Aku, buatlah sejuta mana program pong, tapi kalau hati sudah keras seperti batu, tak ada gunanya.. Maaf kan aku jika ada yang terasa.. Cume luahan hati yang merasakan satu kejadian aneh..

Kali ini dalam format yang betul.. Aku akan teruskan jua.. Bak kata kawan baik Aku, "Teuskan aja.. Buat-buat tak tahu sudah..".. Betul jugak kata dia.. Now, aku just normal.. Aku dah serik nak menamakan seseorang itu SAHABAT BAIK kerana belum tentu dia menganggap kita SAHABAT BAIK mereka.. Ayat satu inilah membuat Aku kecewa..

Memang senang nak melabelkan seseorang sebagai SAHABAT, tetapi menanggungnya adalah satu beban.. Ok lah cukup sudah bual bicara aku.. Seakan-akan berbaur ketidakpuasan hati.. Tapi inilah realiti yang perlu Aku tanggung disini sekarang.. Apa-apa pong, aku tetap aku yang dulu.. Korang nak menyampah pi mampos korang lah.. Sebab dalam banyak-banyak mesti ada sorang yang mempunyai hati nurani yang ikhlas yang akan menerima aku sebagai SAHABAT walaupong aku tak tahu bila, berapa lama atau aku kene menunggu pisang berbuah dua kali..

p/s: Apa yang nak highlight kan disini adalah.. AKU MERINDUI KAWAN-KAWAN SELAMAN SESISWA aku.. I miss uols so much!!

1 comment:

Nia Nurain said...

adess....hmmm....wat per la gop...ad mslh kongsi...ap gne nyer ad insan yg sudi brkngsi suka duka disisi....smpan sowg2...lme2 mkn diri...luahn ati di blog..mgkn mhilangkn sekjp kesakitn uh..tpi luahn yg dikongsi..dan cuba ditngani...akn mmbwa seribu erti...u said that..."susah senang bersama"...never 4get it...