Thursday, January 21, 2010

NIAT selalu disalah ertikan

Sedih sekali aku..
Orang lain gembira dapat laptop..
Tapi aku..
~
~
~
Tapi aku tak boleh berundur..
Kalau berundur aku nampak aku jahat..
~
~
Aku kene terus buktikan..
Aku bukan nak jadi kunang-kunang
Yang selalu bawa api kat belakang..
~
~
~
Aku jugak bukan nak jadi The Rock..
Aku cuma nak menyelamatkan keadaan..
~
~
Aku tetiba rasa serabai..
Tak terasakah diri ini hina gile bila ditudh sebegini..
~
~
Aku takkan mengalah..
Aku bukan watak jahat dalam dunia ini..
Aku juga bukan watak baik yang selalu kepala dipijak..
~
~
Kenapa orang tak faham apa yang aku maksudkan..
Aku hairan..
Ubat apa yang dia telah gunakan untuk membuat orang sentiasa memerintah..
~
~
~
Kalau ada jual aku nak Sedozen sebab nak bagi kat budak-budak yang agak kehingusan makan agar tiada lagi sempadan tua dan muda..
~
~
~
Anda tua
Anda muda..
Sama sahaja..
Tua tak leh memerintah si muda..
Si muda tak leh memerintah si tua..
~
~
~
Kita tak sedar dipijak..
Kita tak sedar kita dihambakan..
Kita tak sedar..
~
~
~
Aku berharap orang yang aku nak dia baca ini..
~
~
~
SUMPAH kau akan terasa kau akan menyesal suatu hari nanti..
~
~
~
Baru kau rasa kenapa aku tidak memilih untuk sekarang
Baru kau sedar dimana langit itu berada
Baru kau sedar segala HORMAT tiada gunanya lagi..
~
~
~





~Kita semua berhad untuk meluahkan apa yang terkandung dalam hati walaupun itu bukanlah dendam kerana kita juga sudah layak menjadi makhluk yang paling suci dan akan abadi kesucian itu jika kita terus membela diri kita yang terasa tidak lama lagi akan meninggalkan dunia yang penuh cabaran dan liku..~

~ Semua orang hendak menjadi sesuci bayi dan semua orang nak menyambut SESUCI LEBARAN~ *raya lambat lagi oi..

No comments: