Sunday, June 21, 2009

Ada-ada Saja Dunia Ini

Petang Ahad yang agak membuatkan aku terasa bosan. Alah. Apa lagi ini. Mencari sesuatu yang menarik di MySpace atau dimelayukan RuangSaya. Bukan sengaja mencari masalah tetapi mencari sesuatu yang akan membuat angin kita berubah.

Ya Allah. Apakah Lagi ini.
Tertanya aku sendirian.

Membaca setiap patah perkataan tersebut membuat aku tertanya-tanya.

Memang peradaban Dunia sekarang kian nipis bak kain yang dipakai wanita didunia ini. Maafkan aku kepada yang bergelar wanita. Kenapa aku katakan sedemikian?

http://www.myspace.com/MALINGSIA

Bukan mempromosikan link ini. Aku tertanya. Dimanakah kita disaat semua berbicara halus mengenai kita. Ampun aku tidak mengerti. Aku meneliti lagi. Setiap perkataann yang ditulis penulis itu amat menyakitkan hati.

Aku berpesan kepada jiwa dan mata yang membaca MALINGSIA itu. Jangan pernah terlibat akan hal sedemikian.

Siapalah aku untuk berbicara mengenai itu. Aku hanya mempunyai sekeping hati tapi pengaruhnya tidaklah sebesar mereka yang dapat bersuara.

Aku hairan!!
bertambah hairan!!
Selagi itu!!

Kawan-kawan yang membenci dan disukai

Aku mencari jawapan. Kemungkinan buka saudara Islam kita yang menulis itu. Wah!! Mungkin benar kata-ata aku ini. Kemungkinan bangsa lain ingin menduga kita seperti Allah menguji setiap umatnya. Aku hanya berfikiran positif. Harap juga hamba seluruhnya.

Petang itu aku berkongsi pendapat. Jadi. Kepada kawan-kawan yang disukai sila berrikanlah komen-komen yang tepat untuk masalah ini. InsayaAllah aku akan kemukan komen terbaik kawan-kawan pada episod akan datang.

p/s ::: pendusta berdiri tiada berkaki

::::Amanlah Malaysia Indonesia::::

No comments: