Wednesday, March 5, 2014

Yeah.. Backkkk..

Hola holi holu.. Assalamualaikum..

Hampir sebulan sy silentkan blog saya.. Hanya orang tertentu boleh baca.. Maafkan saya terpaksa membuat keputusan yang agak bodoh itu.. Sepatutnya blog saya ikut suka saya la nak tulis apa kan.. Tak ada kaitan dengan sape2 pun.. Kalau ang terasa pi mampus kat ang la.. Ang kire macam buat salah la tu.. hikhihik..

Sedar tak sedar, klita dah sampai bulan 3 pada tahun ini.. Kemajuan saya dalam hidup Alhamdulillah nampak baik.. Dengan sokongan family, sahabat-sahabat yang setia dengan saya (yang tak setia? non hade).. dan jugak student2 yang memberi kerjasama.. Hikhihik..

Hish banyak nak story mory ni..Banyak benda nak tulis.. Sampai mencurah-curah tak tahu nak start yang mana dulu.. Tolonggg... Hahaha..

Actually la kan.. Kehidupan kita ini banyak pilihan.. Kita boleh pilih antara berikut:

Menjadi seorang yang berguna?
Orang berguna, kalau dicampak dimana sahaja akan menjadi pulau.. Tapi pulau itu hendaklah cantik dan berjasa.. Kalau jadi pulau yang terbiar buat apa kan.. Inilah orang yang berguna.. Bersifat terbuka sepanjang masa.. Walaupun dia dikhianati, disakiti dan dibenci, dia hanya meneruskan langkah dia tanpa hairan dengan hal-hal negatif yang dicampak orang kiri, kanan atas dan bawah.. Saya berharap saya akan menjadi orang yang berguna, orang yang senang dengan kita, kalau dia tak senang ngan kita, adalah tu dosa yang belum terampun.. Setakat ini saya tidak mencipta musuh, tapi orang ramai nak menjadi musuh saya.. Kenapa erk?? Satu hal menjadi tanda tanya saya.. :)


Menjadi orang yang mempergunakan?
Yang ini adalah gunting dalam lipatan.. Luaran nampak cantik, baik dan kemas, tapi dalam tajam setajam lidah yang berkata-kata.. Hah kau.. Macam tu sekali.. Orang yang macam ini selalu mencari peluang yang ada.. Kalau dia dah rasa susah, mulalah cari mangsa yang baru.. Orang ini jugak sama perumpamaan seperti Habis Madu Sepah Dibuang.. Hikhihik.. Jugak Kacang Lupakan Kulit.. Alhamdulillah, setiap hari saya berdoa agar saya dijauhkan orang yang macam ini.. Dan jugak saya berdoa agar saya tidak menjadi orang yang macam ini.. Perhatikan sekeliling anda, adakah anda mempergunakan orang lain?? Kalau ada orang terasa saya mempergunakan dia, cepat-cepat bagitahu.. Saya nk mintak maaf.. Dan saya nak tahu jugak, sebab apa saya mempergunakan anda.. Hikhikhik.. Kalau adalah..

ATAU

Menjadi orang yang digunakan?
Hikhikhik.. Biasanya orang yang begini adalah orang kesunyian atau baru putus cinta.. Selalu jadi mangsa.. Atauapun orang yang baru nak belajar mengenal dunia berkawan.. Tipulah kalau saya kata saya tak pernah jadi orang yang digunakan.. hikhikhik.. Anda jugak kan.. NOW, sedar, anda sekarang digunakan oleh siapa.. Cepat.. Tapi orang mcm ini mempunyai hati yang sangat rendah.. Nice person.. Tapi janganlah terlalu merendah diri sehingga menjadi bodoh dan dungu.. Padahal, jikalau ang stay alone, mungkin banyak hikmah yang terjadi.. hikhikhik.. takpelah, manusia berhak untuk jadi apa yang dia selesa.. Pengalaman saya menjadi orang yang digunakan sangat menyakitkan.. Sehingga hari ini terasa lagi kesannya.. Hurm.. Takper la.. Didunia ini kita tak boleh la nak tentukan dia ikhlas atau tak kan.. Mungkin akhirat mereka-mereka ini akan mencari saya mungkin..


Artikel aku tulis ini adalah untuk diri aku.. kalau rasa sesuai, gunakanlah, kalau tak sesuai, lupakan, dan jangan buka lagi blog ini.. Yeay,, Haters always be haters.. Tak gituuwwwwww... Satu lagi.. perhatikan diri anda jangan menjadi mangsa kerana ketandusan nak berkawan.. Tak berkawan tak matilah orang kata.. Kenalilah sahabat yang kita mula-mula kenal, jgnlah lupa mereka.. Sebab nanti kita akan kembali pada mereka..

Ok la.. Setakata ini sahaja dulu.. Settle kan hal yang mana patut dulu.. Hikhihkikhik.. Maaflah, dalam blog ni saya tak tuju kat sapae2.. Saya just share pengalaman hidup saya.. Kalau terasa, ADA AKU KESAH?? Hikhikhik..


Rindunya kat team basketball.. lama tak throw bola.. bola ada tapi semua member tak main basketball.. inilah faktor saya nak balik uitm perlis.. :'(


No comments: