Thursday, January 9, 2014

Alhamdulillah.. Aku gembira dan semua gembira..

Assalamualaikum..
Macam episod akhir pulak bila semua orang gembira.. Takper anggaplah habis cerita.. tapi blog ini masih berfungsi,, Jangan ingat terkubur terus ya..

Alhamdulillah, sejak pulang dari KL aku rasa lebih tenang lepas menatap wajah-wajah kesayangan yang sentiasa jujur dalam apa jua keadaan aku.. Membuat aku bertambah semangat.. Membuat aku bertambah rajin untuk teruskan hidup..

Eh..
Hari ini ada satu ungkapan buat sy bertambah semangat.. Dan tiada kena mengena dengan sape-sape pun.. Post ini tak ada nak mengaibkan sape2.. Post lepas telah sy delete yang mengaibkan orang sangat tuh.. DELETE diblog tapi tak dihati.. Hehehehe..

"Kawan sejati takkan pernah berubah walau musim berubah"

Kalau orang baca sekali lalu memanglah tak logik sebab mana ada musim lain kat Malaysia kan.. Hahahaha.. Jangan jadi bongok sangat boleh.. Hahaha.. Biar saya terangkan..

Kawan sejati (kawan yang ada dalam suka dan duka) dan dia takkan berubah walaupun dia telah mendapat ramai kawan baru.. Tetap melalui dengan kita walau suka dan duka.. Faham??

Dan hari ini saya telah berada satu tahap dimana saya nak menjadi matang.. Saya tak nak fikir lagi kawan sejati ni.. Saya tetap berkawan dengan semua orang.. Jadi tak perlulah nak mengelak atau menyorok.. Setelah saya fikir, kawan-kawan lama saya lagi jujur.. Hehehehehe..


Eh, eh lagi..
Satu lagi.. Saya memang tak pandai main badminton.. Ada sape2 boleh tolong ajarkan?? Sebab kalau main dengan amatur yang hebat-hebat (hebatlah sangat) mereka macam tak nak main je dengan saya.. Tak mau satu team pun ngan saya.. Sedihnyerrrrr.. (Tak sedih pun) sebab sy tahu major saya dimana.. Tapi saya tak pernah abaikan/ buat muka kalau kawan saya tak pandai berenang.. kan3.. Dan saya percaya Allah itu memberi kelebihan kat kita supaya kita mengajar orang yang kurang dari kita.. Bukan menghina atau menghindarkan..

TAPI ADA KISAH AKU??

Hahahaha.. Sumpah post ini tak der kena mengena atau untuk mengaibkan sesiapa.. Saya memang orang kurang dalam semua hal.. memerlukan korang2 yang "pandai" ni la ajar.. Janganlah buat saya melukut ditepi gantang.. FAHAM?? tak jugak?? Ada aku kesah. Hahahaha..

Sebenarnya kepala tingtong ni.. Banyak sangat baca journal and paper.. Ye la kan.. Nak berjaya bukan senang.. Kena selalu rajin.. Tak boleh menenangguh atau melarikan diri.. Hahahaha.. Dan sekarang saya sangat bahagia dengan diri sendiri, keluarga dan kawan-kawan..

*saya tak tahu la kenapa manusia susah sangat nak muhasabah diri.. Tak baca ayat kursi erk sebelum tidor??*


No comments: