Thursday, March 31, 2011

K.A.R.M.A

Hari ini saya memmang berada dibawah..
Dibawah dia, awak, kau, anda, diaorang, mereka..

Hari ini memang saya difitnah..
Difitnah dia, awak, kau, anda, diaorang, mereka..

Hari ini memang saya diburukkan..
Diburukkan dia, awak, kau, anda, diaorang, mereka..

Hari ini saya memang dibenci..
Dibenci dia, awak, kau, anda, diaorang, mereka..
Juga orang yang terima cerita buruk tentang saya..

Tapi..

Ikhlas..
Saya hanya senyum..
Kerana karma hidup seseorang akan berubah..
DImana saya berada sekarang disitulah dia, awak, kau, anda, diaorang, mereka akan berada juga suatu hari nanti..






Saya tahu..
Ada orang cuba untuk menjadi gunting dalam selimut..
Sebab saya atau dia, awak, kau, anda, diaorang, mereka yang berubah..

Tapi hakitnya saya tak pernah..
Tak pernah mengungkit..

Ungkit apa yang telah berlaku..
Tapi saya tahu lebih dari apa yang dia, awak, kau, anda, diaorang, mereka tahu tentang awak..


Biarlah mereka menjadi mangsa 'bomoh' awak..


saya tak kesah..

Yang saya tahu setiap kali dia, awak, kau, anda, diaorang, mereka 'terkena'..
Saya SENYUM..






Satu lagi..
Saya hanya berubah supaya tidak menjadi BODOH seperti DULU..


INGAT..
hidup ada karmanya..
Hari ini hari dia, awak, kau, anda, diaorang, mereka..


Bila saya berubah tempat nanti..
Jangan pulak nak menyebarkan lagi dosa yang dia, awak, kau, anda, diaorang, mereka telah buat..

Sebab saya sayang dia, awak, kau, anda, diaorang, mereka..
Tak nak dia, awak, kau, anda, diaorang, mereka menjadi ahli NERAKA paling bawah..


INGAT..
dia, awak, kau, anda, diaorang, mereka..

kerasa siapa yang makan cili akan terasa pedasyer..




saya tetap dengan hidup saya tanpa perlu menyebarkan KEBURUKKAN orang untuk mengaut atau perasan sorang2..


sebab..





HIDUP ada karmanya..





INGAT..





dan satu lagi..
saya tak sabar menunggu KARMA itu berubah..




Barulah kebenaran timubul..


Semoga berjaya dengan penipuan, pemfitnahan, pemburukkan dia, awak, kau, anda, diaorang, mereka terhadap saya..



TERIMA KASIH je saya mampu balas!!

No comments: